因為心之谷的卡通
讓我知道有一首歌"鄉村路"和"鄉村小路,帶我回家"
這兩首我都很喜歡> <
歌詞的內容真讓人充滿想像與悸動~



鄉村小路,帶我回家  
約翰丹佛



Almost heaven, west Virginia

Blue ridge mountains, Shenandoah River

Life is old there, older than the trees

Younger than the mountains

Growing like a breeze



Country road, take me home

To the place I belong

West Virginia, mountain mamma

Take me home, country road



All my memories gathered round her

Miners lady, stranger to blue water

Dark and dusty, painted on the sky

Misty taste of moonshine, teardrop in my eye



I hear her voice in the morning hours she calls me

Radio reminds me of my home far away

And driving down the road I get a feeling

that I should've been home yesterday

-----------------------------------------------------------
中文翻譯


像是個天堂,西維吉尼亞州

有藍色山脊的山脈,和雪嫩杜河

在那兒,生命是古老的,比樹林更古老

但比山脈年輕

像風一樣自在的成長



鄉村小路,帶我回家

回到我屬於的地方

西維吉尼亞州,山脈之母

帶我回家,鄉村小路



我所有的回憶都圍繞著她

礦工淑女、藍色河水的陌生人、

天空中塗滿了黑與灰、

朦朧的月光、我眼眶中的淚水



清晨時分,我聽到她呼喚我的聲音

收音機提醒我家還很遠

在開車的路上,我有一種感覺

我應早日回到家的懷抱




good!
arrow
arrow
    全站熱搜

    yun 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()